2000 - 2002 Metal-on innen, 7-ed 7 országon túl a K17-ben...
A legenda szerint 2000 áprilisában Berlinben egy konditeremben találkozott Karsten Degling énekes gitárossal a klasszikus Heavy Metal német ikonjával. Karsten Degling REUDIG nevű formációja akkor sorozatos kritikáknak volt kitéve a basszus szegényes hangzása miatt. Piros Attila a zenekart a születésnapi haknik világából a teltházas siker felé repítette.
Berlin kő kemény elit Metal klubjai megteltek.
A híres K17 Club már menetrend szerint ragaszkodott hozzájuk.
A basszus úgy döngött hogy mindenki arról beszélt, hogy kiesnek az ablakok. A Metal ettől Metal!
Telitalálat volt a barátságuk. Mindketten a dallamos és virtuóz zenét szerették. (Iron Maiden, Judas Priest, Saxon, Ozzy...)
Attila akkor már súlyos betegségével kínlódott, amiről senkinek nem beszélt és csendes méltósággal viselte. Játékát ez valószínűleg már befolyásolta de (magunk közt szólva) azzal a szakmai előélettel amelyet már addigra maga mögött hagyott a tradicionális Metal nem jelentett neki leküzdhetetlen feladatot
(Nagy valószínűséggel vélelmezhető, hogy német zenésztársainak fogalmuk sem volt arról, hogy kivel is állnak egy színpadon).
Élvezte a sikert az annyira hiányzó csillogást, a miliőt melyet idehaza vidéken az Isten háta mögött sohasem kapott meg. Németországban elérte álmait, a mértékadó magazinok már a világ legjobb basszusgitárosai között tartották számon. Fényképek villantak, zúgott a tömeg, és életében olyan hangszere volt amelynél nem kívánhatott volna jobbat. Egy induló zenész generáció felnézett rá.
Tragédia, hogy erről az időszakáról a Magyar rajongói semmit sem tudnak. Attila már soha többet nem lépett fel Magyarországon és Magyar zenészkollégákkal sem tartotta a kapcsolatot. Ebben nem a harag hanem az utolsó 600 méter volt a fekete tanácsadó...
A REUDIG 2004-ben megjelent debütáló lemezén már vélelmezzük, hogy nem ő játszik.
Ma a zenekart METAL LAW-nak hívják. Attila már nem játszott itt! |